By the seaside

Havet, stranden och kusten är några saker som jag som är född och uppvuxen på västkusten har saknat under tiden som Oxfordbo. Oxford är en fantastisk stad på alla sätt och vis och det egentliga minuset är ju enbart att staden ligger i inlandet, så därför är det extra härligt att komma till kusten nu under sommaren och ha havet enbart ett stenkast bort. I lördags sken solen för ovanlighetens skull, så då vi passade på att gå på en långpromenad kring Prins Bertils stig. Kameran hängde med så bjuder på några bilder från turen nedan....
 
 
 











Kom ihåg mig?
En blogg som drivs av en positiv tjej f.92 som har ett stort intresse för hästar, hundar, fotografering och framförallt det som har med England och den brittiska kulturen att göra.

Min förkärlek för landet i sig gjorde att flyttade dit i augusti 2012 för att jobba som au pair för en härlig familj och då också ha möjligheten att uppleva det engelska livet på nära håll. Efter ett år som au pair var jag redo för nästa steg - att börja plugga, först i två terminer på svensk mark innan jag året därefter flyttade tillbaka till Oxford för vidare studier. Studentlivet varvas under helgerna med häst och hundliv på landsbygden - the best of both worlds.

Följ gärna mitt äventyr här på bloggen!

Follow