Last night in the UK

... för en månad eller så, men sedan bär det av tillbaka till England igen såklart. Sedan mitt senaste inlägg här på bloggen så har det varit full rulle med inlämningar av de sista uppsatserna (så skönt att vara klar med höstterminen och nu inväntas bara resultaten), lite julklappsshopping, hus/häst & hundvaktande, en tripp till Thame, julkortsutdelning i byn (en av favorittraditionerna här), Carol service i Great Haseley's kyrka som var minst lika vacker som förra året och en hel del andra aktiviteter.
 
Höjdpunkten under den gångna veckan var såklart turen till Olympia och London International Horse Show där vi fick se många duktiga ekipage - allt från Malin Baryard till Ben Maher till shettisgalopp och drottningens beridna kavalleri vars show är något alldeles extra. Kameran gick varm under dagen och eget inlägg med bilder dyker upp så snart som jag är på svensk mark igen.
 
I övrigt har det varit fina dagar på landet med ovanligt gott väder för december vilket nog både djur och människor njuter av - även om jag inte hade tackat nej till snö. Hundarna har glatt hoppat i sjön och badat under varje promenad, tacksamt i och med att den värsta leran försvinner innan de ska duschas. De äldre herrarna har varit i hög form medan ponnysarna har varit mer åt det motsatta hållet, men är på bättringsvägen. Skönt det! 
 











Kom ihåg mig?
En blogg som drivs av en positiv tjej f.92 som har ett stort intresse för hästar, hundar, fotografering och framförallt det som har med England och den brittiska kulturen att göra.

Min förkärlek för landet i sig gjorde att flyttade dit i augusti 2012 för att jobba som au pair för en härlig familj och då också ha möjligheten att uppleva det engelska livet på nära håll. Efter ett år som au pair var jag redo för nästa steg - att börja plugga, först i två terminer på svensk mark innan jag året därefter flyttade tillbaka till Oxford för vidare studier. Studentlivet varvas under helgerna med häst och hundliv på landsbygden - the best of both worlds.

Följ gärna mitt äventyr här på bloggen!

Follow