Something new

Efter att ha bloggat på Blogg.se mer eller mindre aktivt under de senaste 8 åren så kände jag att det var dags för något nytt - nämligen att byta bloggportal. Valet föll på Nouw.se som verkar lovande på många sätt och vis, främst för enkelheten i att byta utseende på bloggen snabbt och enkelt utan allt för mycket kodning (som jag i och för sig också är intresserad av, men inte har riktigt tiden till i nuläget...) och möjligheterna för smidigare mobilbloggning, det vill säga att det är enklare att skapa college och liknande direkt i appen vilket alltid underlättar.
 
För er som läser bloggen via Mphotostory.se så blir det ingen skillnad utan bloggen blir automatiskt ompekad till den nya portalen. Detsamma gäller för läsare som följer Mphotostory via Bloglovin som bara kan fortsätta att följa bloggen som tidigare. Alla inlägg, bilder och kommentarer är också överflyttade till den nya sidan så det mesta kommer att vara precis som vanligt - enda skillnaden (dock en positiv sådan!) är ambitionen att bloggen ska uppdateras flitigare i och med bytet.
 
Vi ses väl på http://nouw.com/mphotostory eller http://mphotostory.se/ som vanligt?
 
 











Kom ihåg mig?
En blogg som drivs av en positiv tjej f.92 som har ett stort intresse för hästar, hundar, fotografering och framförallt det som har med England och den brittiska kulturen att göra.

Min förkärlek för landet i sig gjorde att flyttade dit i augusti 2012 för att jobba som au pair för en härlig familj och då också ha möjligheten att uppleva det engelska livet på nära håll. Efter ett år som au pair var jag redo för nästa steg - att börja plugga, först i två terminer på svensk mark innan jag året därefter flyttade tillbaka till Oxford för vidare studier. Studentlivet varvas under helgerna med häst och hundliv på landsbygden - the best of both worlds.

Följ gärna mitt äventyr här på bloggen!

Follow