Sunday's film

För något år sedan så läste jag och säkert också många andra med mig en bok om en speciell man vid namn Ove som både hade humör och ett särskilt sätt att hålla reda på sina grannar och se till så att det var ordning och reda i kvarteret där han bodde. Genom boken så fick man följa hans uppväxt och sedermera också hans vuxna liv, träffa Sonja och nyblivna grannen Parvanneh som flyttar in på samma gata och "ställer" till det för Ove på mer än ett sätt innan de så småningom lär känna varandra allt bättre.
 
På juldagen släpptes nu filmen om "En Man som heter Ove" och nu ikväll var vi iväg och tittade på den och vilken film det var! Den gjorde verkligen boken rättvisa och bjöd på många skratt men också sorgliga stunder - välgjord och rekommenderas varmt att se för alla som kan tänkas vara intresserade...
 
 
Trailern till filmen med Rolf Lassgård i huvudrollen











Kom ihåg mig?
En blogg som drivs av en positiv tjej f.92 som har ett stort intresse för hästar, hundar, fotografering och framförallt det som har med England och den brittiska kulturen att göra.

Min förkärlek för landet i sig gjorde att flyttade dit i augusti 2012 för att jobba som au pair för en härlig familj och då också ha möjligheten att uppleva det engelska livet på nära håll. Efter ett år som au pair var jag redo för nästa steg - att börja plugga, först i två terminer på svensk mark innan jag året därefter flyttade tillbaka till Oxford för vidare studier. Studentlivet varvas under helgerna med häst och hundliv på landsbygden - the best of both worlds.

Följ gärna mitt äventyr här på bloggen!

Follow