Memories from the past

Blåsigt har det varit i helgen, men inte lika illa som i de södra delarna av Sverige och norra delarna av England där det har varit mer eller minde full storm och översvämningar. Trots vädret så har alla hästarna fått motion (minus Corky som lever livets glada dagar som pensionär) och de uppförde sig väl - helt klart över förväntan. Copper fick galoppera av sig ordentligt och jobbade sedan på fint i alla gångarter och ponnysarna och deras små ryttare red ut en sväng kring en närliggande bondgård i både skritt och trav och tränade på balansen med olika övningar - favoriten var "no hands" när G skulle trava och efter några försök så fick han till det. Duktigt!
 
I söndags bjöd det på roast - som tidigare nämnt min absoluta favoriträtt med både parsnips, Yorkshire puddings, roast potatoes, kött och andra goda grönsaker och efterrätt som avslutning. Kan inte bli så mycket bättre än så!
 
För ovanlighetens skull så tog jag inte så många bilder i helgen, så bjuder på ett gäng som är tagna på dagen för exakt tre år sedan - tänk vad tiden går fort...
 
Corky - gentlemannen i egen hög person
 
En av gårdens befjädrade invånare
 
Finaste Kitty som är så saknad av alla...
 
Likaså Ruby - två fina änglar...
 
Conspicious xx
 
Grabbarna grus
 
Vackra Copper
 
Kittykatt
 
Och så avslutningsvis en bild på Maudie och Mousie











Kom ihåg mig?
En blogg som drivs av en positiv tjej f.92 som har ett stort intresse för hästar, hundar, fotografering och framförallt det som har med England och den brittiska kulturen att göra.

Min förkärlek för landet i sig gjorde att flyttade dit i augusti 2012 för att jobba som au pair för en härlig familj och då också ha möjligheten att uppleva det engelska livet på nära håll. Efter ett år som au pair var jag redo för nästa steg - att börja plugga, först i två terminer på svensk mark innan jag året därefter flyttade tillbaka till Oxford för vidare studier. Studentlivet varvas under helgerna med häst och hundliv på landsbygden - the best of both worlds.

Följ gärna mitt äventyr här på bloggen!

Follow