Back in the saddle

Det har nästan gått fem månader sedan jag senast satt på hästryggen, närmare bestämt i juni när jag och Boyen var ute på en sista ridtur i skogen tillsammans innan han skulle åka hem till sig igen... Sedan dess har tiden gått och även om jag har hållit på med hästar och varit i stallmiljö och så vidare så har det inte blivit att jag har ridit. Men förra helgen var det dags för premiärturen tillsammans med Copper - och vilken ridtur det var sedan! Copper skötte sig strålande och det blev ett lyckat pass i paddocken - blev återigen påmind om vilken mäktig och härlig galopp han har, märks att han tidigare har tävlat mycket fälttävlan.

En bild på min kompanjon för dagen
 











Kom ihåg mig?
En blogg som drivs av en positiv tjej f.92 som har ett stort intresse för hästar, hundar, fotografering och framförallt det som har med England och den brittiska kulturen att göra.

Min förkärlek för landet i sig gjorde att flyttade dit i augusti 2012 för att jobba som au pair för en härlig familj och då också ha möjligheten att uppleva det engelska livet på nära håll. Efter ett år som au pair var jag redo för nästa steg - att börja plugga, först i två terminer på svensk mark innan jag året därefter flyttade tillbaka till Oxford för vidare studier. Studentlivet varvas under helgerna med häst och hundliv på landsbygden - the best of both worlds.

Följ gärna mitt äventyr här på bloggen!

Follow