CAE Exam - Done!

Så nu har jag äntligen gjort klart min slutexamen för "Cambridge Certificate in Advanced English", vilket är något som känns himla skönt med tanke på att jag började med första kursen (kvällskurs i skolan) i september förra året. Det hela bestod av följande fem delar: Speaking, Reading, Writing, Use of English och Listening och givetvis var en stor del av testet ganska knepigt så att man verkligen fick tänka till, men det är väl så det ska vara när det är på en avancerad nivå. Känslan jag hade efter provet var positiv, så det är ju alltid något! 
 
Hoppas att resultaten visar samma sak när de väl kommer under sommaren...



Felicia    •  

stort grattis!! :-)

Svar: Tack så mycket! Väntar nu ivrigt på resultat och blir det ett positivt sådant :)
Matilda Andersson

Frida    •  

Hej! Hittade precis hit till din blogg och har lusläst inlägg i flera timmar! Skulle du kunna tänka dig att svara på ett par frågor? :)

Svar: Hej! Vad roligt att höra att du tycker om bloggen. Jag har mycket nya inlägg på gång som kommer att publiceras inom kort, så då får du mycket nytt att läsa också. Självklart kan jag svara på några frågor, så skriv dem gärna i en kommentar :)
Matilda Andersson

Frida (igen)    •  

Jag skriver mina frågor i en kommentar nu då! :)
1. Vart hittade du annonsen om att bli au pair i den värdfamilj du är hos nu? Jag har varit au pair för barn men skulle vara jätteintresserad av det du gör nu med hästar och hundar!
2. Hur många timmar om dagen har du jobbat?
3. Hur har du gjort för att träffa nytt folk? (Det kändes typ folktomt när jag var au pair!)
4. Har du åkt hem någon helg under dessa 11 månaderna?

Det var nog det! Tack för att du ger chansen att fråga saker!!

Svar: Tack för frågorna - här kommer nu svaren :)
1. Jag hittade annonsen på två olika forum/annonssajter för hästintresserade, nämligen Bukefalos och Hästnet.se.
2. Jag jobbar fler timmar om dagen än vad man gör som au pair för barn då mitt jobbschema varierar beroende på årstiden, det vill säga om hästarna tas in för natten eller om de är ute dygnet runt sommartid och liknande. Men jag börjar att jobba 7:30 på morgonen och sedan gör jag mina sysslor under dagen och slutar mellan 15:30 till 19:00, beroende på vad som händer på gården och liknande. Alla dagar är ju olika :)
3. Jag har hittat en hel del vänner via Facebook, där jag har gått med i olika au pair grupper för området som jag lever i. Samt att jag även har blivit medlem på aupairforum.se, aupairinuk.com and meetaupairs.com. Sajter som rekommenderas varmt om man träffa nytt folk.
4. Jag har åkt hem två veckor under jul och nyår förra året, annars så har jag varit här hela tiden. Men har haft familjen på besök och även en vän som kommer inom en veckas tid :)

Hoppas att du är nöjd med svaren. Om du undrar något mer så är det bara att skriva en kommentar :)
Matilda Andersson










Kom ihåg mig?
En blogg som drivs av en positiv tjej f.92 som har ett stort intresse för hästar, hundar, fotografering och framförallt det som har med England och den brittiska kulturen att göra.

Min förkärlek för landet i sig gjorde att flyttade dit i augusti 2012 för att jobba som au pair för en härlig familj och då också ha möjligheten att uppleva det engelska livet på nära håll. Efter ett år som au pair var jag redo för nästa steg - att börja plugga, först i två terminer på svensk mark innan jag året därefter flyttade tillbaka till Oxford för vidare studier. Studentlivet varvas under helgerna med häst och hundliv på landsbygden - the best of both worlds.

Följ gärna mitt äventyr här på bloggen!

Follow