Onsdagstradition - Pub

En vardagskväll i veckan brukar jag ha som tradition att gå på puben (typiskt engelskt), äta god mat och bara umgås med vänner i min egen ålder. Det bästa är såklart att gå till James Figg, en av mina favoritpubar i Thame där man kan äta 2 stycken personer för 1 pris från måndag till onsdag. Ganska så perfekt! 
 
Måndagar är det rabatt på pizza, tisdagar på burger och onsdagar är det Wednesday Roast som gäller, samma som den typiskt brittiska Sunday Roast men på en annan dag. Och är man mer eller mindre stamkund så är det väl ett gott tecken att nästan kunna menyn utantill...

Såhär ser det ut i Thame (staden är som är känd för att vara en inspelningsplats för många Morden i Midsomer avsnitt och dessutom staden där Robin Gibb bodde). 














Kom ihåg mig?
En blogg som drivs av en positiv tjej f.92 som har ett stort intresse för hästar, hundar, fotografering och framförallt det som har med England och den brittiska kulturen att göra.

Min förkärlek för landet i sig gjorde att flyttade dit i augusti 2012 för att jobba som au pair för en härlig familj och då också ha möjligheten att uppleva det engelska livet på nära håll. Efter ett år som au pair var jag redo för nästa steg - att börja plugga, först i två terminer på svensk mark innan jag året därefter flyttade tillbaka till Oxford för vidare studier. Studentlivet varvas under helgerna med häst och hundliv på landsbygden - the best of both worlds.

Följ gärna mitt äventyr här på bloggen!

Follow