Nystart av bloggen!

Imorgon har jag varit i England hela 2 månader (tiden går fort...) och det tänkte jag fira med en nystart och omstart av bloggen - det vill säga en ny design med mer brittiskt tema och såklart mer uppdatering om livet här i Oxford. Tills detta är klart så bjuder jag på några bilder från en kvällspromenad i favoritstaden:




 


Anny    •  

Hej där,

hittade just din blogg och blev lite nyfiken, vad gör du i England? Ser ut som att du är någon form av au-pair, eller? Vart i England bor du? Trivs du?

Massa frågor, ber om ursäkt, är bara nyfiken av mig, älskar Storbritannien :D

Svar: Hejsan,
Förlåt för ett något sent svar på din kommentar men bättre sent än aldrig som det brukar sägas... Jag jobbar som häst & hund au pair för en engelsk familj som bor på en gård en bit utanför Oxford sedan augusti förra året. Och jag måste säga att jag trivs riktigt bra, både med själva jobbet, med värdfamiljen och såklart även med att bo i England då jag också älskar allt det typiskt brittiska, såsom artigheten, att de dricker mängder av te, att allt är så typiskt engelsk med arkitekturen och naturen. I princip allt med andra ord! Och sedan så är det såklart kul att kunna åka in till London över dagen för lite sightseeing! :)
Matilda Andersson










Kom ihåg mig?
En blogg som drivs av en positiv tjej f.92 som har ett stort intresse för hästar, hundar, fotografering och framförallt det som har med England och den brittiska kulturen att göra.

Min förkärlek för landet i sig gjorde att flyttade dit i augusti 2012 för att jobba som au pair för en härlig familj och då också ha möjligheten att uppleva det engelska livet på nära håll. Efter ett år som au pair var jag redo för nästa steg - att börja plugga, först i två terminer på svensk mark innan jag året därefter flyttade tillbaka till Oxford för vidare studier. Studentlivet varvas under helgerna med häst och hundliv på landsbygden - the best of both worlds.

Följ gärna mitt äventyr här på bloggen!

Follow