Lussehoppet i lördags #1

Förra helgen var jag iväg och fotade under både lördagen och söndagen - under en av årets sista och kanske härligaste (i varje fall juligaste) tävlingar - nämligen Lussehoppet,  Det har blivit något av en tradition för mig att åka dit, har hititlls fotat följande år: 2007, 2008, 2009 och 2011.  

Det är i varje fall en trevlig tävling med riktigt fina utsmyckade hinder (allt från granris, halm, till temahinder med lucia, tomtar, lussebullar och glitter både på hinder och hästar. Trots att vi inte har någon snö så har man ändå fått lite julstämning tack vare detta och inte minst tack vare alla jullåtar som har spelats under helgen.

Tänkte passa på att bjuda er på en hel del bilder från Lussehoppet såklart, börjar med bilder från lördagen då det var en lokal hoppning och fortsätter senare med ett inlägg med bilder från söndagens regionala hoppning. Hoppas att det låter bra!

Och eftersom attt det är så pass många bilder så delar jag upp dem i två inlägg, först ett med liggande bilder och sedan ett med stående :)










Amanda (Ava)    •  

Sv: Kakorna är jätte goda! :) Du borde pröva göra dom! :)

Ulrica    •  

SV: Ja, ni kan få lite snö av oss, snöar alldeles för mycket här uppe, plogbilarna hinner inte med, haha! ;)

Vilka fina bilder! Vad använder du dig för objektiv? :)



Sv; Ska försöka skriva ihop ett sådant inlägg då! :)

Emma    •  

sv: det suger verkligen, vill att snön ska komma nu liksom. förra året kom snön i oktober, nu har den knappt kommit i december? :o tror det skulle snöa här typ i nästa vecka så förhoppningsvis blir det en vit snö, håller tummarna för dig med!;)










Kom ihåg mig?
En blogg som drivs av en positiv tjej f.92 som har ett stort intresse för hästar, hundar, fotografering och framförallt det som har med England och den brittiska kulturen att göra.

Min förkärlek för landet i sig gjorde att flyttade dit i augusti 2012 för att jobba som au pair för en härlig familj och då också ha möjligheten att uppleva det engelska livet på nära håll. Efter ett år som au pair var jag redo för nästa steg - att börja plugga, först i två terminer på svensk mark innan jag året därefter flyttade tillbaka till Oxford för vidare studier. Studentlivet varvas under helgerna med häst och hundliv på landsbygden - the best of both worlds.

Följ gärna mitt äventyr här på bloggen!

Follow